Round up week 4 #30voeljefit challenge + afsluiting

6

30voeljefit challenge

En zo zijn 4 weken #30voeljefit challenge voorbij gevlogen. Het is vandaag de eerste dag van februari en het zit er op, we zijn klaar! Hoe is het geweest? Heb je het idee dat je in deze maand ook werkelijk wat fitter geworden bent? Of in elk geval meer bewust van hoe jouw eetpatroon eruit ziet?  In de #30voeljefit challenge hebben we belangrijke thema’s aangepakt op weg naar een gezondere lifestyle. In de eerste week was de uitdaging om bewuster om te gaan met suikers, en vooral ook te gaan herkennen waar de suikers allemaal inzitten. In de tweede week pakten we het pakjes en zakjes probleem aan en daagden we jullie uit om de gerechten die je op tafel zet volledig zelf te maken. In de derde week draaide het allemaal om vlees, en dan het liefst iets minder, en wat bewuster. Deze laatste week van de challenge betrokken we ook de rest van het gezin bij de aanpassingen in onze voeding. Gezonder eten en fitter worden is iets wat je zelf moet doen, maar het is leuk en fijn als er thuis enthousiast op gereageerd wordt! Ik zette mijn tips voor gezond eten met kinderen op een rijtje. Maar er gebeurde nog veel meer deze week. Lees je weer mee in deze round up van week 4 van de #3ovoeljefit challenge? Heb je iets gemist, of wil je nog even teruglezen? Klik op de link en je komt bij de blogpost uit.

#30voeljefit challenge week 4

In mijn omgeving, maar ook zeker in de #30voeljefit Facebook groep, hoor ik heel vaak de opmerking Ik wil wel, maar bij mijn man/kinderen/vriend hoef ik hier echt niet mee aan te komen. En weet je, dat is voor mij herkenbaar. Ik vertelde je in mijn openingsblog van deze vierde week dat er hier in huis 2 dames rondlopen die zich ook niet voorbeeldig gedragen en echt niet alles eten wat mama ze voorzet. En soms kun je daar best een beetje moedeloos van worden… Hetzelfde wanneer jij een gezonde maaltijd op tafel zet en jouw partner een vies gezicht trekt en weigert te eten…. Want jij hebt je voorgenomen om gezonder te gaan eten, en dan is het natuurlijk wel zo leuk als dit thuis met open armen en luid applaus ontvangen wordt. Maar dat is vaak niet zo, en dus deelde ik alvast 5 tips met je om een gezonde basis bij je kinderen te leggen, zodat zij alvast opgroeien met een juiste basis en een gezonde interesse in échte voeding. En soms is dat ook precies de aanpak die je bij oudere kinderen of een echtgenoot moet gebruiken, vertel ze meer over jouw (nieuwe) keuzes en laat vooral veel proeven. Natuurlijk wil je dat jouw hele gezin lyrisch is over jouw idee over eten. Maar bedenk je wel dat het zelf ook nog individuen zijn, die hun eigen keuzes maken. Je kunt ze slechts inspireren, niet opdringen. Het doel van deze vierde uitdaging was dan ook vooral je bewust te worden van het feit dat jij jouw keuzes maakt en dat je jouw omgeving slechts kunt informeren, kunt betrekken, kunt aanbieden, maar dat zij toch nog steeds zelf bepalen wat zij doen. En dat is prima, wat mij betreft.

Even praktisch…hoe doe je dat nou?

Annemieke deelde op haar blog dit filmpje, waarin zij haar visie geeft op kinderen en gezonde voeding. Zij geeft vooral handige tips voor kinderen die niet zo happig zijn op groenten eten. Suzanne heeft geen kinderen, maar deelt haar ervaringen met haar weg naar gezonder eten en hoe ze haar vriend daarbij betrokken heeft. Zo geeft ze aan dat ze hem er altijd bij betrokken heeft, maar hem nooit gedwongen heeft om dezelfde keuzes te maken als zij.

En natuurlijk weer lekkere recepten!

Ook deze week verschenen er weer fijne recepten op de verschillende blogs! Want dat doen we graag; jou op deze manier helpen in de challenge door je alvast wat makkelijke recepten aan te reiken. Zo kon je op mijn blog het recept voor visnuggets vinden en ook een recept voor romige speltpasta met broccoli. Suzanne deelde het recept voor abricake en maakte ei-muffins (een andere variant vind je hier!) en Annemieke ging aan de slag met brooddeeg om mee te spelen en ze maakte (boekweit) poffertjes. Sanne heeft heel veel gefietst deze week, ze reed namelijk mee in het WK in Tsjechie. Toch zette ook zij nog wat lekkere dingen op haar blog, wat dacht je van boekweitpannenkoeken, Indiase curry uit de tajine en een yoghurt speltbrood.

Ook aan leuke dingen komt soms een eind….

Yes, helaas wel…. 4 weken challenge zijn voorbij gevlogen! Maar niet getreurd, we zijn van plan om er zeker weer een vervolg aan te gaan geven. Om de volgende challenge nog meer aan te laten sluiten op jouw wensen en behoeften, wil ik je vragen of je onderstaande vragen wilt beantwoorden. Je helpt ons enorm door ons op deze manier feedback te geven. Jouw reacties zijn trouwens volledig anoniem. Wil je nog wat toevoegen, heb je nog vragen of opmerkingen die je niet kwijt kunt door het beantwoorden van de vragenlijst, laat dan een reactie achter onder deze blog!

Wat vond je van de #30voeljefit challenge?

Super, ik heb een heleboel geleerd!
Leuk, ik ben weer wat wijzer geworden.
Mwah, niet veel nieuws voor mij….
Ik vond het niet zo interessant.
Niets aan, echt helemaal niets van opgestoken!

Poll Maker

Wil jij een vervolg op de #30voeljefit challenge?

 

 

Ja, graag! Doe mij nog maar een maand! Kunnen we morgen beginnen?

 

Lijkt me zeker leuk! Maar volgende keer graag iets korter, bijvoorbeeld 2 weken.

 

Nou nee, ik haak af de volgende keer.

 

Poll Maker

Waar zou je in de volgende challenge meer over willen leren?

Suikers, koolhydraten en ‘suikervrij’
Eiwitten
Vetten
Minder vlees
Beweging, ontspanning en sport
Koken zonder pakjes en zakjes
Minder brood
Meer groenten toevoegen
Mijn antwoord staat er niet bij, ik laat een reactie achter onder deze blog

make a quiz

Mijn favoriete manier om de #30voeljefit challenge te volgen is;

Via de blogs zelf, dus op 4 verschillende blogs
Via Facebook
Via Twitter
Via Instagram
Via de nieuwsbrieven van de blogs

Poll Maker

Voor mij is de beste manier om gemotiveerd te blijven:

Wanneer er elke dag recepten zouden verschijnen op de blogs
Wanneer ik nog meer tips krijg om de challenge uit te voeren
Wanneer ik in de Facebook groep zelf ook vragen zou kunnen stellen
Ik heb nog een ander idee dus ik laat een reactie achter onder deze blog

Poll Maker

Bericht Delen

Over MYF

Mind Your Feed gaat over gewoon gezond eten. Over echt, lekker, goed eten, gezond en bewust. Met liefde voor pure, natuurlijke voeding, waardoor je goed in je vel zit.

6 reacties

  1. Het is het totaalpakket dat ik leerzaam vind. Het is niet 1 ding.
    Motivatie moet uit jezelf komen, fijn dat de facebookgroep er is.

  2. Ik merk dat dagelijks een mailtje openen (ik haal ze binnen via RSS feed) mij echt motiveert om weer iets nieuws uit te proberen. soms krijg ik veel nieuwe berichten binnen over verschillende onderwerpen, maar die over voeding lees ik het liefst meteen 🙂
    Er wordt hier wekelijks een nieuw recept uitgeprobeerd, dus ga zo door!

  3. Dit is de tweede keer dat ik meedoe met deze challenge en deze keer ging het me al weer een stuk beter af dan de vorige keer. Was dan ook al weer heel snel “suikervrij”. Wel vond ik het lastig om het vlees te laten staan. Maar dat ga ik zeker aanpakken nu ik de smaak een beetje te pakken heb. Dank jullie wel voor de motiverende blogs en uitdagingen. Hopelijk wandelen dit keer de geraffineerde suikers niet weer ongemerkt de keuken in.

  4. Suikers, koolhydraten en ‘suikervrij’, Eiwitten, Beweging, ontspanning en sport en minder brood zijn voor mij wel uitdagingen. Ik had aan een stemvakje niet genoeg. Vond het in ieder geval heel interessant om de blogs te lezen en jullie blogs te leren kennen. Ik zoek nu regelmatig tips en recepten op.

  5. Ik heb deze challenge met veel interesse gevolgt. Veel nieuwe recepten uitgeprobeerd die ik er zeker in ga houden! Echter kost het me af en toe wel veel tijd in de keuken. Misschien een nieuwe challenge voor volgende keer ;-). Ontzettend bedankt voor alle nuttige tips en recepten! Ik blijf jullie zeker volgen en hoop dat er weer een nieuwe challenge in het vooruitzicht ligt!

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.