Eetdagboek #FeelGoodBoost editie #2

4

Vorige week gaf ik je voor het eerst sinds lange tijd weer een kijkje op mijn bord. Letterlijk, want ik hield een aantal dagen een eetdagboek bij. En nou weet ik van mezelf dat ik best nieuwsgierig ben, maar jullie zijn dat duidelijk ook! Alleen maar leuk hoor! En daarom heb ik besloten om deze week gewoon nog weer eens bij te houden wat ik allemaal in mijn mond schuif. De dagen verlopen hier best chaotisch af en toe, maar ik probeer toch wel een soort van structuur in mijn eetpatroon te houden. Kijk je weer mee naar wat ik de afgelopen dagen heb gegeten?

eetdagboek

Sinds ik voor mezelf werk, vanuit huis, zit er niet altijd meer een logica in mijn eetpatroon. Maar ergens vind ik dat ook wel prima. Ik ben nooit zo iemand geweest die precies om half 8 aan het ontbijt zat, of om 12 uur ging lunchen. Ik eet wanneer ik honger heb, en dat is de ene keer wat vroeger of later dan de andere keer. Nu we met de #feelgoodboost bezig zijn, een project van Linda, Suzanne en Annemieke om weer een beetje structuur in ons leven te krijgen, let ik wel weer op mijn suikerinname. Koken zonder pakjes en zakjes doe ik eigenlijk altijd al wel….

Zondag:

Ontbijt: Ik begin de dag met een groot glas water, dat al klaar staat op mijn nachtkastje. Ik heb de wekker gezet, want ik wil zo gaan sporten. De meiden gaan tegenwoordig in het weekend zelf naar beneden, dus dat betekent dat ik weer een beetje kan uitslapen…. Maar, om 10 uur begint mijn Crossfit les en ik wil nog even wakker worden. Ik maak koffie en eet een banaan. Dan ga ik de deur uit.

Lunch: Als ik terug kom van het sporten is het huis leeg. Simon is met de meiden op pad en ik maak een bakje Griekse yoghurt met muesli klaar. Ik strooi er nog wat pure chocoladevlokken over heen, mijn nieuwste verslaving. Ik vind dat het best moet kunnen, zo na het sporten!

eetdagboek

Ik werk wat aan mijn blog, doe een stukje administratie, schrijf een blogpost en plan wat social media posts in. Mijn echte lunch bestaat uit een stukje left-over pizza van gisteravond.

eetdagboek

Avondeten: Aanschuiven bij mijn ouders voor een tapas-buffet. We eten lekker in de tuin en mijn tante heeft weer een nieuwe variatie op haar tiramisu recept gemaakt. Deze keer met chocola, aardbeien en sinaasappel. Yumm, lekker!

Maandag:

Ontbijt: De week begint weer en ik start mijn dag met een glas water. Het ontbijt bestaat verder uit een groene sap van veldsla, banaan, perzik en avocado. En een bakje Griekse yoghurt.

eetdagboek

Tussendoor: Ik eet een perzik terwijl ik aan mijn blog werk.

eetdagboek

Lunch: Ik ben de keuken ingedoken en maak een Italiaanse groentesoep klaar. Het recept volgt binnenkort en ik vind het een prima lunch. Na de lunch besluit ik dat het tijd is om een rondje te wandelen. Als je bij mij de deur uitstapt, ben je binnen 10 minuten midden in het groen. Ik wandel ruim 40 minuten en geniet van het uitzicht. Thuis staat de teller op bijna 6.000 stappen. Heb ik toch maar mooi weer binnen.

Avondeten: Ik vond het te warm om nog te snacken vanmiddag, dus dat sla ik over. In de avond eten we aardappels, bloemkool en een hamburger van de slager. Eens per week eten we een saai AGV’tje, maar dat gaat er bij de meiden altijd het beste in.

Dinsdag:

Ontbijt: Je raadt het al; een groot glas water. Ik maak weer een grote kan sap klaar, dat doe ik elke ochtend. Deze keer met spinazie, kiwi, banaan en avocado en ik drink deze kan samen met de meiden leeg. Ik eet nog wat ongebrande noten, terwijl ik tegelijkertijd ook een handje in de lunchtrommels van de meiden stop.

eetdagboek

Lunch: Het is zo heerlijk warm vandaag dat ik na een les Crossfit besluit om mijn werkplek naar het strand te verhuizen. Wat een voordeel van zelfstandig werken! Ik trakteer mezelf op een tosti met geitenkaas en avocado en drink er een spa rood bij.

eetdagboek

Tussendoor: Als ik de meiden uit school haal, besluit ik dat het tijd is voor een ijsje. Senna heeft het zo goed gedaan door helemaal zelf naar school te fietsen, zonder het nog echt eng te vinden, dat ik de meiden trakteer. Ze mogen van mij altijd álle smaken kiezen, behalve smurfenijs. Dat gaat er echt niet in. Zelf ga ik voor salted caramel. Thuis eten we nog wat stukjes komkommer en wortel.

eetdagboek

Diner: Ik maak voor de blog Turkse pizza wraps klaar (recept morgen online) en daar eten we nog een grote salade bij. Ik vind het prima, met dit weer heb ik niet zoveel honger.

Woensdag:

eetdagboek

Ontbijt: De meiden hebben een studiedag van school, dus we doen rustig aan. Ik drink een groot glas water, maak weer een kan sap klaar en smeer wat broodjes voor de meiden. Zelf eet ik een bakje yoghurt met perzik en pistachenootjes. Oh, en koffie!!

eetdagboek

Lunch: Na een ochtend op het strand te hebben doorgebracht, eten we een snelle lunch bij een strandtent. Weer een tosti, deze keer met camembert, rucola en honing. En witte wijn, gewoon omdat het kan. Lekker! Rond een uur of 2 gaan we naar huis, snel douchen want we moeten richting Schiphol. Ik snij nog snel een komkommer in plakjes en pak een grote fles water uit de kast voor onderweg.

eetdagboek

Avondeten: We brengen vanavond lieve familie weg voor een bijzondere reis en we eten met z’n allen op het panorama-dek bij Schiphol. Hamburgers en frietjes worden het. Prima, het is heerlijk om zo nog even met de familie te zitten voordat ze weggaan.

Wow, dat zomerritme houden we nog lekker vast! Met lunchen buiten de deur, uit eten gaan midden in de week, ijsjes eten op een dinsdag. Morgen ga ik weer uit eten met een vriendin. Ik mis nog steeds wel mijn groenten, en daar wil ik de komende week wel verandering in gaan brengen. Normaal was ik altijd van heel veel groenten, maar het schiet er steeds bij in. Ik hou de komende week weer een eetdagboek bij, dus stay tuned!

Wil je mijn tips in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Volg Mind Your Feed op Facebook | Twitter |Bloglovin | Instagram | Pinterest

Bericht Delen

Over MYF

Mind Your Feed gaat over gewoon gezond eten. Over echt, lekker, goed eten, gezond en bewust. Met liefde voor pure, natuurlijke voeding, waardoor je goed in je vel zit.

4 reacties

  1. Leuk om te lezen! Bij ons is smurfenijs ook een no go. Ik werk in de zorg en regelmatig belanden er kids op de spoedeisende hulp na dit gegeten te hebben met een flinke allergische reactie door de kleurstof in het ijs. Helaas voor de meiden geen smurfenijs!

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.