Weekmenu #115 makkelijke maaltijden

2

Het is hier de afgelopen weken wel erg stil hè, van mijn kant…. Dat had ik natuurlijk al een beetje aangekondigd! Ik zou de maand januari gebruiken om de plannen voor 2020 verder uit te werken en vooral ook even rust te nemen. En met name dat laatste, bevalt me eigenlijk heel erg goed. Zonder dat ik me er heel bewust van was, heb ik weer veel te lang doorgerend zonder goed voor mezelf te zorgen. En dat krijg ik nu een soort van dubbel en dwars op mijn bord. Zowel negatief – weinig energie – als positief. Zo kom ik tot allerlei nieuwe inzichten en is het toch eigenlijk een cadeautje dat ik deze tijd voor mezelf pak. Ik kom op allerlei nieuwe ideeën en krijg alweer zin om aan de slag te gaan. Gelukkig weten jullie de recepten in het archief nog steeds goed te vinden, dat had ik al wel gedacht. En wil je me toch een beetje blijven volgen, dan ben ik op Insta wel behoorlijk actief. Natuurlijk zet ik ook elke week een weekmenu voor je klaar, zodat je in elk geval genoeg inspiratie voor de komende eet-week hebt! Schrijf gerust weer mee!

Kook jij trouwens uit het weekmenu, dan vind ik dat super leuk als je dat deelt via social media! Gebruik dan de #mindyourfeednl of tag mij (@MindYourFeedNL) in jouw bericht zodat ik de foto’s ook kan zien. Vind ik leuk! De andere weekmenu’s staan allemaal overzichtelijk bij elkaar!

Wist je dat er in 2020 weer de kookworkshop Natuurlijk! koken op de agenda staat? Op 9 februari zijn er nog een paar plekjes vrij!

Weekmenu #115 makkelijke maaltijden

Maandag

italiaanse groentesoep

Begin januari had ik echt heel erg weinig energie…. Nadat iedereen weer aan het werk en naar school was, stortte ik een klein beetje in. Ik was teveel voor anderen bezig geweest en ik was vooral heel erg moe! Wat ik inmiddels heb geleerd is dat ik dan heel snel héél goed voor mezelf moet gaan zorgen. Want eigenlijk ben ik daar al te laat mee…. dus, stonden er de afgelopen weken heel veel groenten op het menu. En daar ga ik de komende weken gewoon weer mee verder. Zo’n heerlijke Italiaanse groentesoep is perfect voor de maandagavond!

Dinsdag

oosterse hutspot

Ik kan dat heel goed. Lang blijven doorlopen en dan instorten. Niet heel handig kan ik je vertellen…. en door het deze maand bewust rustiger aan te doen, kom ik nu zelf ook eindelijk tot dat inzicht. Hè, hè, dat werd tijd. Goed voor mezelf zorgen heeft niet alleen met goede voeding te maken, maar met nog zoveel meer. Vandaag ga ik trouwens voor makkelijk en zet ik deze Oosterse hutspot op tafel met pittige ui. Die serveer ik voor de meiden trouwens apart.

Woensdag

quiche met gehakt en prei

Goed voor jezelf zorgen heeft ook niet te maken met af en toe rust pakken. Een keertje op tijd naar bed gaan. Wat leuks doen. Tuurlijk, het is allemaal belangrijk en goed, maar dat is niet de kern van voor jezelf zorgen. Daar ben ik de afgelopen weken wel achter gekomen… Ik vond trouwens deze quiche met prei en gehakt wel een fijne maaltijd voor de woensdag!

Donderdag

kip siam

Zonder nu ontzettend uit te weiden, dat komt later nog wel, ben ik zo blij dat ik de stilte heb opgezocht. Dat ik rust heb genomen en mij ben gaan afvragen waar ik deep down inside nou echt blij van word. Wat écht goed voor mezelf zorgen is, want dat is zo waardevol als je dat kunt doen. Ik ga er binnenkort meer over vertellen. Voorlopig staat vanavond deze Thaise kip Siam met rijst weer eens op het menu. Favoriet bij iedereen!

Vrijdag

sla wraps met kip

Goede gezonde voeding is 1. Genoeg rust voor mezelf inbouwen is 2. Maar nummer 3 is luisteren naar wat ik écht wil. En ik heb daar op Insta al heel wat over gedeeld en ik krijg daar zó veel reactie op. Blijkbaar – en gelukkig maar! – ben ik niet de enige die hier mee bezig is. Dat heeft me ook wel doen nadenken over MYF. Ik wil meer aandacht gaan geven aan de hele feed. Voor de vrijdagavond zet ik deze sla wraps met kip en rauwkost in het weekmenu. Lekker en licht!

Zaterdag

indische bladerdeeg hapjes

Mind Your Feed. Feed staat voor meer dan voeding. Als je lekker in je vel wilt zitten, energie wilt hebben, gelukkig wilt zijn en écht wilt stralen, dan is het meer dan alleen naar je voeding kijken. Deze wijze les heb ik nu geleerd en het voelt als mijn missie om die door te geven. Ik ga eens broeden op hoe ik dat ga doen, dat komt helemaal goed! Om het weekend te vieren, schuif ik trouwens deze Indische bladerdeeghapjes met pittig gehakt in de oven. Daar word ik heel blij van!

Zondag

havermout ontbijtcakeZo, en toen waren we al op de laatste dag van de week. Vandaag starten we lekker rustig op, drink ik eerst koffie op bed en ga dan langzaam de keuken in. Ik heb al een aantal weken niet meer echt gekookt voor de blog en daar heb ik eigenlijk wel weer zin in! Ik denk dat ik een variatie ga bedenken op deze havermout cake met blauwe bessen. Dat blijft toch een geweldig ontbijtje!

Eet smakelijk deze week!

Ga je aan de slag met een van de recepten uit het weekmenu? Dan vind ik het leuk als je dit deelt op social media! Gebruik dan de #mindyourfeednl of tag mij (@MindYourFeedNL) in jouw bericht!

Wil je mijn recepten in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Volg Mind Your Feed op Facebook | Twitter |Bloglovin | Instagram | Pinterest | Youtube

Bericht Delen

Over MYF

Mind Your Feed gaat over gewoon gezond eten. Over echt, lekker, goed eten, gezond en bewust. Met liefde voor pure, natuurlijke voeding, waardoor je goed in je vel zit.

2 reacties

    • Mind Your Feed op

      Hi Joke,
      Nee, bladerdeeg is niet koolhydraatarm, de basis is immers bloem. Niet al mijn gerechten zijn koolhydraatarm, er staan er zeker wel genoeg tussen die dat wel zijn!

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.