Eetdagboek van Reny #5 – al bijna Zomerfit!

0

En toen zat de tweede week #Zomerfit er al weer bijna op! Hoe is het jullie vergaan? Ik moet zeggen dat ik na de eerste week even een inzak-momentje had met het weekend voor de deur…. Afgelopen vrijdag kwamen mijn twee nichtjes logeren en had ik ineens een huis vol met kleine meisjes. Super leuk, heel gezellig, maar niet heel erg bevorderlijk voor de zomerfit challenge…. Want als ik druk ben en weinig tijd aan mijn voeding kan besteden, dan sluipt het makkelijke eten er bij mij ook nogal snel weer in. Ik hield weer een paar dagen een eetdagboek bij, lees je mee hoe het mij de tweede week vergaan is?

Na een weekend met koffie met cake, vis bij Simonis, pannenkoeken als avondeten, ijsjes, en toch ook een glaasje wijn, vond ik het dinsdag de hoogste tijd om de challenge weer op te pakken. Dat was wat ik maandagavond had bedacht, toen mijn lief de meisjes van mijn zus naar huis toe bracht. Mijn zus en zwager waren een lang weekend in Londen geweest en wij hadden op onze nichtjes gepast. Als bedankje gaf mijn zus mij 2 repen chocola… Thanx sis, maar zo komt het natuurlijk nooit goed met die challenge. De eerste reep (die met mint!) is al soldaat gemaakt, so far mijn goede voornemens om geen suiker te eten. Maar er gingen ook veel dingen wel goed, ik geef je weer een kijkje op mijn bord(en).

Eetdagboek

Nog even een hele dikke disclaimer vooraf; mijn eetdagboek is echt puur ter inspiratie. Misschien denk je wel hee, dat is een fijn eetpatroon! Dat is wat ik ermee wil laten zien. Het is hoe dan ook GEEN voedingsadvies! Want een voedingsadvies is voor iedereen anders en ondanks dat ik best wat weet van wat gezond is voor je, is een voedingsadvies altijd afhankelijk van hoe je normaal eet, wat je wilt bereiken en hoe fit je bent. Dus laat je inspireren, niet leiden!

Dinsdag:

06.45: Ik begin de dag weer met 2 grote glazen water. Ik doe hier geen citroen in. Ik vind het ten eerste niet lekker, en ten tweede maak ik me toch wel zorgen om het glazuur op mijn tanden als ik dit als eerste in de ochtend zou drinken. Daarbij ben ik niet zo van de hypes… dus gewoon 2 glazen water, om het vocht aan te vullen.

07.30: Ontbijt! Na het opstaan heb ik gedoucht en 2 dametjes aangekleed en daarna eten we altijd samen. Ik pak snel een zuurdesem cracker en beleg deze met komijnekaas en een paar plakken komkommer. Erbij drink ik een kop muntthee.

10.00: Tijd voor een tussendoortje. Ik ga voor een banaan. En nog weer 2 grote glazen water.

Eetdagboek

12.30: Als lunch eet ik nog het laatste restje makreelsalade die ik maandagavond klaar gemaakt had. Ik maakte de salade al eerder dit weekend, maar toen kon ik er geen goede foto’s van maken.

14.00: Kijk, nu gaat het fout… of nou ja, als mijn zus mij niet die heerlijke chocola had gegeven…. Grapje natuurlijk! Ik eet 2 blokjes van deze pure chocola met mint en ik geniet er intens van.

16.30: Op dinsdag komt iedereen pas laat thuis en eten we ook laat. Ik snack met een trosje rode druiven. En natuurlijk vul ik de kan met water weer en schenk ik mijn glas vol.

speltpasta met broccoli

18.45: Als diner maak ik een pasta klaar. We eten deze romige speltpasta met broccoli, maar ik gebruik gehakt in plaats van spekblokjes.

20.00: De vermoeidheid van een weekend met 4 kinderen slaat nu echt goed toe…. ik drink nog een kop thee op de bank en wil het liefste nu al mijn bed in. Het duurt dan ook niet lang meer voordat ik naar boven vertrek.

Beweging: Ehm…. ik ben kapot van een heel weekend achter 4 meiden aanrennen. Ik vind het wel prima voor vandaag!

Woensdag:

06.45: Yes, ik start weer met 2 grote glazen met water.

07.30: Op woensdag gaat de oudste dochter naar school en blijft mijn jongste dochter thuis. Ik ontbijt met 2 rijstwafels met kipfilet en drink er een groot glas water bij.

10.30: Vaste prik op woensdagochtend is om boodschappen te doen voor de rest van de week. Bij de bakker kan ik een spelt eierkoek niet weerstaan, ik deel deze met mijn dochter.

Eetdagboek

12.30: Lunchtime! Als lunch eet ik de salade die ik voor een blog voor volgende week heb klaargemaakt. Ik smul ervan, en kijk ondertussen nog even of de foto’s die ik ervan gemaakt heb wel naar mijn zin zijn. In de salade zit onder andere papaja, een heerlijke frisse vrucht.

15.00: Ik heb de dametjes op bed gelegd en ben zelf aan het werk. Ik maak onder andere de focaccia met mozzarella, ui en olijven en kan natuurlijk niet wachten met proeven…. Tijdens het werken drink ik 2 grote glazen water.

Eetdagboek

18.30: We eten een heerlijke aspergesoep vanavond, met uiteraard een stuk focaccia!

20.30: Ik ben nog aan het werk en zet de kan water maar naast me neer. Ik krijg het voor elkaar om 2 kannen leeg te drinken!

Beweging: Een flinke ronde boodschappen doen met mijn jongste dochter. Ik merk dat ik het echt heel lastig vind om écht te sporten. Ook vind ik, maar dat is natuurlijk de biggest smoes ever, dat ik er helemaal geen tijd voor heb…

Donderdag:

06.45: Vaste prik; 2 grote glazen met water. Het lijkt echt wel alsof ik niet kan functioneren zonder eerst mijn vocht te hebben aangevuld.

Ontbijtsmoothie havermout

07.30: Vandaag eens wat anders dan een cracker of rijstwafel. Ik besluit een ontbijtsmoothie met blauwe bessen klaar te maken. Zo heb ik gelijk al een eerste shot groenten en fruit binnen voor vandaag.

11.00: Een tussendoortje! Ik kies vandaag voor een appel.

12.45: Thuis, en ik heb honger…. Ik haal 3 sneetjes zuurdesembrood uit de vriezer en beleg deze met kipfilet met komkommer en met kaas. Ik drink er een groot glas water bij.

eetdagboek

15.00: Ik heb een hele krat vol met tropisch fruit gekregen voor een leuke samenwerking, en ik besluit er een smoothie mee te maken. Yum, heerlijk, het recept komt snel online!

17.15: De challenge is voor mij altijd lastig rond deze tijd, want ik vind het zo heerlijk om na een lange werkdag te genieten van een glas wijn. Maar nee, nog even niet.

18.30: We gaan voor snel en simpel vandaag, een aardappels – groenten – vlees maaltijd. Als je dacht dat ik hier elke avond een enorm bijzondere maaltijd op tafel tover, dan heb je het toch echt mis…. En als ik dan toch eerlijk ben, mijn lief en de kids kunnen het ook vooral heel erg waarderen als we af en toe normaal eten.

20.15: Thee op de bank. Ik heb het wel verdiend vandaag, wat was het een drukke dag en wat heb ik hard gewerkt.

Beweging: eh…. weer niet. Nou ja, ik heb veel gelopen, de trap genomen waar het mogelijk was en nog een rondje verjaardagscadeautjes kopen gedaan langs verschillende winkels. Telt niet echt mee hè….

De #Zomerfit challenge is bijna afgelopen…. Morgen deel ik nog een heerlijke smoothie met je, maar neem vooral een kijkje bij Suzanne, want zij heeft een heerlijke kwarktaart op de planning staan!

En dat was mijn tweede week #Zomerfit. Hoe is het bij jullie verlopen? Valt het mee, valt het tegen? En voel jij je al fitter?

zomerfit challenge

Wil je mijn tips voor een happy healthy lifestyle in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Volg Mind Your Feed op Facebook | Twitter |Bloglovin | Instagram

 

Bericht Delen

Over MYF

Mind Your Feed gaat over gewoon gezond eten. Over echt, lekker, goed eten, gezond en bewust. Met liefde voor pure, natuurlijke voeding, waardoor je goed in je vel zit.

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.